maanantaina, maaliskuuta 10, 2008

Kausi lyhyesti

Etukäteisarvioihin verrattua kauden 2007-08 TPS ylisuoritti, mutta ylisuorituksen toteutus jäi minua kaivelemaan. Toteutus jäytää siksi, että joukkue oli niin lähellä ehjää suoritusta ties kuinka monta kertaa kauden aikana. Perjantain kiehnäys (50 min 1-4 -> 5-4 ja.) oli varsinainen kirsikka pannukakun päälle ja sunnuntain kamaluuden olisi voinut jättää kokonaan pelaamatta. Niin kuin säälitpleijarit muutenkin.


Kausi lyhyesti ranskiksilla

- Olen tyytyväinen, että sarjassa taakse jäi neljä joukkuetta

- Olen tyytymätön kauden jälkimmäiseen puoliskoon ja erityisesti pudotuspelikarsintaan

- Olen pääosin tyytyväinen joukkueen yrittämiseen ja ilmeeseen

- Olen tyytyväinen muutaman yksilön kehitykseen

- Olen osittain pettynyt muutaman yksilön suorituksiin

Kauden urheilullinen tulos on tasolla plusmiinus nolla, nopeasti ynnättynä. Urheilullinen tulos meni siis etukäteisodotusten mukaisesti, joten kauden taloudellinen tulos ratkaisee kuinka onnistunut kausi Tepsillä oikeasti oli.

Nollatulos oli tavoitteena ja se ei toteudu. Jännityksellä odotan paljonko tappiota tulee. Muutama kymmenentuhatta turskaa ei olisi paha rasti, koska silloin tulosparannus olisi mallia jättimäinen (1,4 miljoonaa euroa tappiota on vertailulukema).

Mutta jos tulos on usealla sadallatuhannella miinuksella, niin tuloksentekijät vaihtoon. On se meinaan helvetti ja saatana samassa ilmauksessa, jos suuri ja mahtava TPS on jättiläinen vain sarjassa ”taloudellinen tappio”.

Ei kommentteja: